Avocat Achiziții Publice
Rolul avocatului în achizițiile publice este de a asigura respectarea tuturor procedurilor legale și de a proteja interesele clienților săi, fie că aceștia sunt autorități contractante sau ofertanți. Avocatul poate sa verifice documentele de licitație și să ofere consultanță și asistență în redactarea acestora, astfel încât acestea să respecte cerințele legale și să fie competitive.
De asemenea, avocatul poate reprezenta clienții în fața autorităților contractante sau a instanțelor de judecată în cazul unor litigii sau contestații legate de procedurile de achiziții publice.
In privința legislației aplicabile procedurilor de achiziție publică, Legea nr. 982016 și Normele de aplicare a Legii nr. 98/2016 aprobate prin HG nr. 395/2016 reprezintă cadrul legal prin care se reglementează procedurile de achiziții publice în România, asigurând transparența și concurența în utilizarea fondurilor publice. Precizăm ca achiziția publică este un concept apărut în Europa, legislatia din Romania privind achizițiile publice traspunând directivele impuse la nivel European pentru a asigura un cadrul legal și economic transparent, menționând spre exemplu Directiva 2014/24/UE.


Conform art. 2 din Legea nr. 98/2016, principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publică şi a organizării concursurilor de soluţii sunt: a)nediscriminarea; b)tratamentul egal; c)recunoaşterea reciprocă; d)transparenţa; e)proporţionalitatea; f)asumarea răspunderii.
Procedurile de atribuire reglementate de Legea nr. 98/2017, aplicabile pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru sau organizarea concursurilor de soluţii cu o valoare estimată egală sau mai mare decât valorile prevăzute la art. 7 alin. (5) din lege, sunt următoarele: a)licitaţia deschisă; b)licitaţia restrânsă; c)negocierea competitivă; d)dialogul competitiv; e)parteneriatul pentru inovare; f)negocierea fără publicare prealabilă; g)concursul de soluţii; h)procedura de atribuire aplicabilă în cazul serviciilor sociale şi al altor servicii specifice; i)procedura simplificată.
Rolul avocatului în achizițiile publice este de a asigura respectarea tuturor procedurilor legale și de a proteja interesele clienților săi, fie că aceștia sunt autorități contractante sau ofertanți. Avocatul poate sa verifice documentele de licitație și să ofere consultanță și asistență în redactarea acestora, astfel încât acestea să respecte cerințele legale și să fie competitive.
De asemenea, avocatul poate reprezenta clienții în fața autorităților contractante sau a instanțelor de judecată în cazul unor litigii sau contestații legate de procedurile de achiziții publice.
In privința legislației aplicabile procedurilor de achiziție publică, Legea nr. 982016 și Normele de aplicare a Legii nr. 98/2016 aprobate prin HG nr. 395/2016 reprezintă cadrul legal prin care se reglementează procedurile de achiziții publice în România, asigurând transparența și concurența în utilizarea fondurilor publice. Precizăm ca achiziția publică este un concept apărut în Europa, legislatia din Romania privind achizițiile publice traspunând directivele impuse la nivel European pentru a asigura un cadrul legal și economic transparent, menționând spre exemplu Directiva 2014/24/UE.

Conform art. 2 din Legea nr. 98/2016, principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publică şi a organizării concursurilor de soluţii sunt: a)nediscriminarea; b)tratamentul egal; c)recunoaşterea reciprocă; d)transparenţa; e)proporţionalitatea; f)asumarea răspunderii.
Procedurile de atribuire reglementate de Legea nr. 98/2017, aplicabile pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică/acordurilor-cadru sau organizarea concursurilor de soluţii cu o valoare estimată egală sau mai mare decât valorile prevăzute la art. 7 alin. (5) din lege, sunt următoarele: a)licitaţia deschisă; b)licitaţia restrânsă; c)negocierea competitivă; d)dialogul competitiv; e)parteneriatul pentru inovare; f)negocierea fără publicare prealabilă; g)concursul de soluţii; h)procedura de atribuire aplicabilă în cazul serviciilor sociale şi al altor servicii specifice; i)procedura simplificată.

Întrebări Frecvente
Onorariul avocatului poate consta in onorariu orar, fix, de succes sau o combinare dintre acestea. Onorariul se va stabili in functie de fiecare caz in parte, intrucat trebuie sa se tina cont de mai multe aspecte, respectiv: activitatile profesionale realizate de avocat (consultanta, redactare acte, reprezentare etc.), dificultatea si durata cazului, experienta avocatului in cazuri similare etc.
Este important a cunoaste drepturile si obligatiile legale cu privire la problema supusa analizei, avocatul putand oferi opinia legala. De asemenea, avocatul va realiza activitati specifice profesiei, precum: redactarea cererilor de chemare in judecata, reprezentarea si asistatea clientului in fata instantei judecatoresti, a organelor de urmarire penala, a altor institutii sau persoane juridice, intocmirea petitiilor sau notificarilor in numele sau in interesul clientului etc.
Da, avocatul are experienta in mai multe domenii legislative (drept penal, drept civil, Legea nr. 31/1990 privind societatile etc.). De asemenea, avocatul poate sa preia orice caz, cu conditia exprimarii acordului prealabil.